Identiteit-controle
In het onboardingsproces controleer je natuurlijk de identiteit van de nieuwe medewerker. HubBI zorgt voor een soepele en veilige identiteitsverificatie. Met de identiteit-controle van HubBI wordt de verificatieplicht volledig geautomatiseerd tijdens de in-dienstmelding. Het geüploade identiteitsbewijs wordt automatisch gecontroleerd op echtheid en het resultaat wordt verwerkt in Profit. Door dit geautomatiseerde proces voorkom bespaar je tijd én voorkom je fouten.
Hoe werkt deze controle
- De medewerker voegt een kopie ID toe via InSite.
- De koppeling haalt een kopie ID op uit AFAS.
- Via de koppeling wordt gecontroleerd of het document valide is en de gegevens op het document worden automatisch uitgelezen.
- Het resultaat van de controle (wel of niet in orde) wordt automatisch ingevuld in Profit bij het dossier van de (nieuwe) medewerker.
- Op basis van de terugkoppeling wordt een signaal en/of een workflow opgestart via AFAS . Een workflow kan worden toegepast wanneer het wenselijk is dat er taken worden uitgezet om verdere actie te ondernemen.

Waarom deze koppeling
- Gebruikersvriendelijke onboarding.
- Veilig online identificeren.
- Tijdbesparing door geautomatiseerde processen.
- Alle gegevens worden direct opgeslagen in het dossier in AFAS.

HubBI automatiseert processen in en om AFAS
De Identiteit-controle is één van de oplossingen van HubBI. HubBI neemt al het onnodige repeterende handwerk van je over, zodat jij bezig kunt zijn met wat écht belangrijk is. HubBI automatiseert processen, deelt je werk slimmer in en zorgt voor inzicht in de juiste data op het juiste moment. Optimaliseer het gebruik van jouw AFAS platform daarom met HubBI en hou tijd over voor die dingen waarmee jij het verschil maakt.
